-
19th Ekim 2012

Dövme-Abdest_Süleyman Ateş

posted in ABDEST |
Dövme yaptırmak dine uygun mudur?

SORU: Elimizde tükenmez kalem gibi boyalar veya tırnakların arasında ufak kirler bulunduğu zaman gusül abdesti kabul olur mu? Vücuda dövme yaptırmak dinen geçerli midir? Abdest kabul olur mu? Erkeklerin küpe takması dinen uygun mudur? (Mehmet Ali Pektaş)

CEVAP: Boya veya tırnak arasında kalan kir gusül abdestine engel değildir. Dövme İslâm’da hoş görülmez. Güzelleştirmez, çirkinleştirir. Mekruhtur. Tavsiye etmem. Ama dövme abdeste, gusle engel değildir. Erkeklerin küpe takmasında da bir sakınca yoktur ama bu tür şeyler örfe göre değerlendirilir. Kur’ân’a göre cennette erkekler de altın küpeler takacaklardır. Eskiden krallar küpe takarlardı. Ama sonra bu gelenek kalktı, hattâ kadınlara özgü sayıldı, erkeklerin takması ayıp sayıldı. Şimdi gençler arasında böyle bir moda yayılıyor. Toplum benimserse bunun dinen bir sakıncası yoktur. 26.10.2007

http://www10.gazetevatan.com/root.vatan?exec=yazarekstra&Newsid=143711&Categoryid=31

 

 

SORU: Kalıcı dövme yaptırmak istiyorum. Ancak bu konuda birbirinden farklı şeyler söyleniyor. Dövme abdest almaya engel mi ya da günah mı? (Emel Kanca)

CEVAP: Dövmenin günahla sevapla ilgisi yok. Abdeste, gusle engel değildir. Çünkü bu konuda hiçbir delil yoktur. Duyduğunuz şeyleri söyleyenler kendi kafalarından uyduruyorlar, İslâm’ı daraltıyorlar. Bu gibi kişiler bir zamanlar diş dolgusunun dahi abdeste engel olduğunu söylüyorlardı. Kim dinledi onların sözünü? Abdestin asıl amacı temizliktir. Dövmeli insan da ellerini, vücudunu yıkayınca temiz olur. Dövme bir özentidir. Günah olan şeyler Kur’ân’da sayılmıştır: Yalan söylemek, zina etmek, hainlik etmek, şunun bunun gizlisini araştırmak, dedikodu yapmak, haksızlık etmek, başkasının hakkını yemek, adam öldürmek, haksız yere kavga etmek, domuz eti yemek…

http://haber.gazetevatan.com/Muftuler_fetva_vermis_olsa_da_sen_yine_kalbine_danis/239222/4/Haber#.UIGGPI0aNKA

 

 

 

This entry was posted on Cuma, Ekim 19th, 2012 at 11:57 and is filed under ABDEST. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

There are currently 2 responses to “Dövme-Abdest_Süleyman Ateş”

Why not let us know what you think by adding your own comment! Your opinion is as valid as anyone elses, so come on... let us know what you think.

  1. 1 On Haziran 19th, 2013, Gül said:

    hayirli günler.. benim bi sorum olacak benim icin cok önemli… benim kasim eksik ve bu yüzden kalemle dolduruyorum aralarini benim merakim kasimda kalem boysasi ile abdest alirsam kabul olurmu???

  2. 2 On Haziran 19th, 2013, admin said:

    Merhaba,

    Öncelikle İslam’la, inancınızla ilgili bir konuyu öğrenmek istemeniz, bu konuda yanlış yapmama duyarlılığınız takdire şayan. İslam’la ilgili konularda cevap verirken onlarca farklı yanıtla karşılaşmak mümkün. Bize verilen cevabın doğruluğunu öncelikle bu dinin temel kaynağı olan Kur’an’a uygun olup olmadığıyla ölçebiliriz. Hepimiz biliyoruz ki Hz. Peygamber İslam’ı Kur’an’dan öğrendi. Bakınız 34Sebe suresi, 50. ayet. Kur’an’a aykırı hiçbir bilgi İslam’a ait olamaz. Ne yazık ki tarih boyunca İslam nehrine ve denizine zaman zaman çeşitli nedenlerle kirli sular karışmıştır. Ancak Kur’an, başlangıçta koruma altına alındığı içindir ki tertemiz haliyle orijinal haliyle elimizde ve milyarlarca nüsha bütün dünya ülkelerinde mevcuttur. Ona hiçbir yabancı unsur karışmamıştır. Ve Allah’a şükür ki hemen her dile de tercüme edilmiştir.

    Bize ulaşan dinle ilgili bütün bilgilerin doğruluğunu, ancak onun süzgecinden geçirdiğimiz zaman anlayabiliriz. Öyleyse siyer, fıkıh, hadis ve daha pek çok tarihi miras Kur’an’ın denetimine tabi olmalıdır. Aksi takdirde, sonradan dine sokulan eklemeler (hurafeler) ve boş (batıl) inançlar da din olarak algılanacaktır. Bunun sonucu üretilmiş, uydurulmuş, oluşturulmuş bilgiler de Allah’ın talebi sanılacaktır. Bu konuda sitemizde çok sayıda kaynaklarıyla sunulmuş bilgi bulunmaktadır. Bunları zaman zaman incelemekte yarar vardır.

    Namaz için abdest alırken belli yerlerin yıkanması ve belli yerlerin meshedilmesi (sıvazlanması/ovuşturulması) istenmiştir. Bakınız. 5Maide: 6. ayet.
    Siz yıkanması gereken yerleri yıkadıysanız abdest geçerlidir. Badana-boya yapan bir insanın elindeki boya lekelerinin bulunduğu kısma acaba su yeterince nüfuz etti mi, etmedi mi gibi dinin ikincil alanıyla ilgili ayrıntıya giren endişeler yersizdir. Allah Kur’an’ın çeşitli yerlerinde Hz Yusuf, Hz Musa ve daha daha pek çok konuda oldukça ayrıntıya girmiştir. İsteseydi abdestle ilgili de pekala suyun deriye tam nüfuzu edip etmediği bir konuda da ayrıntıya girebilirdi. Allah Maide suresi, 6. ayette abdest alırken “Yüzünüzü yıkayın” buyuruyor. Yıkama fiili gerçekleşirken boya, leke, kına bu kapsama girmemektedir. Yıkamak suyla bir organın fazla zorlamadan suyla temasla ovulmasıdır, temizlenmesidir. Kolay kolay çıkmaz bir mürekkeple elini yazıp çizen bir insan elini temizce yıkadıysa o mürekkep boyalar çıkmasa da eller yıkanmış ve temizlenmiştir. O halde, yüzümüzü yıkadığımıza inanıyorsak, toplum yapılan eylemi yüzü yıkama olarak niteliyorsa yüzümüz yıkanmıştır. Allah, inanç ve ahlak konusundaki hassasiyeti övmüş, diğer konulardaki aşırı hassasiyeti dini buyruk olarak vaz’ etmemiştir (koymamıştır).

    Kur’an meallerini incelemek için şu adresteki programdan yararlanabilirsiniz:
    HASENAT: 20 Türkçe, 3 İngilizce Meal, Fihrist (DÜNYANIN EN GELİŞMİŞ KUR’AN ARAŞTIRMA PROGRAMI ÜCRETSİZ İNDİRİLEBİLİR)

    HASENAT 5 (28 mg):
    http://depo4.hasenat.net/hasenat/Hasenat5Kurulum.exe


    Saygılar
    ErdemYolu

Yorum Yaz